Laleli kimlik değiştiriyor,turist değişimi ve fiyat artışı yaşanıyor
02 Eylül 2010 Perşembe 10:00
Martinenz Oteli Genel Müdürü Levent Oral Laleli'nin değer kazandığını ve Sultanahmet ile yarıştığını belirterek "Fiyatlandırmada dikkat edilmeli" dedi.
ÖZKAN ALTINTAŞ- TÜRKİYE TURİZM
İSTANBUL- İstanbul"da Laleli internet satışında tarihi yarımadanın rekortmeni Sultanahmet"le yarışır hale geldiği ve giderek değer kazandığı görüldü.Seyahat acentelerinin ercihi haline gelen Laleli'de oda gelirleri yanında değer gelirlerde de önemli oranda artışlar gözlendi.
İstanbul turizmi için önemli bir çekim merkezi haline gelen Laleli'de cadde üstü ve cadde altında kargo merkezlerinin bulunması nedeniyle fark yaşandığı belirtildi. Caddenin üzerinin daha çok Avrupalı ve turizm amaçlı gelen turistlere hizmet verdiği, caddenin diğer yanının ise alışveriş için gelen ve kargo şirketlerine yakın olmak isteyen Rus turistlerin tercihi olduğu belirtildi.
OTELCİLER CADDEDEN GEÇİŞ İSTİYOR
Laleli Sanayici ve İşadamları Derneği (LASİAD) Başkanı Mahmut Akar Laleli'de caddenin ortasından geçen hızlı tramvayın turizme zarar verdiğini belirterek, "İki yakanın geçişleri için önlemler alınmalı. Bu konuda belediyeye yazdığımız yüzlerce dilekçe var. Laleli'nin bir bütün olması için çözüm üretilmeli. Son ümidimiz ara sokakların yayalaştırma kararıdır. Dünyanın bir çok ülkesindeki gibi yayalaştırma turistin rahat gezmesini sağlayacaktır" şeklinde konuştu.
BULGARİSTAN'DAN RUS TURİSTLER GÜNÜBİRLİK GELİYOR
Son dönemde Bulgaristan acentelerinin ülkelerine gelen Rus turistleri günü birlik turlarla İstanbul'a getirdiklerini belirten Martinenz Oteli Genel Müdürü Levent Oral “İstanbul turunda Rus turistlere oda kahvaltı veriyoruz. Bulgar acentelerde alışveriş için Rus turistleri getirerek İstanbul"a çalışıyor” dedi
İnternetten satışta ise Sultanahmet ile Laleli"nin yarıştığını söyleyen Levent Oral verilere bakıldığında internetten en iyi satışı Yiğitalp Otel ile Senatör Oteli'nin yüzde 50 oranında satışla yaptıkları ve kişi başına gelirlerinin 50 euro civarında olduğunu söyledi.
Tüm otellerdeki gelir şekline bakıldığında ise yüzde 80 oda, yüzde 8 yiyecek, yüzde 5 içecek, yüzde 0.14 telefon gelirlerinin olduğu anlaşıldı. Ancak otelcilerin birleştiği ortak nokta ise fiyatların ve gelirlerin hala yetersiz olduğu şeklinde oldu. Otelciler “Bu rakamlara bakıldığında otelcilik değil hancılık yapılıyor” diyerek, fiyatları yukarı çekebilmek için bir araya gelerek bazı önlemler alınması gerektiğini söylediler.
TURİST ARTIŞI FİYATLARI YUKARI ÇEKTİ
Martinenz Oteli Genel Müdürü Levent Oral, 2009 ile 2010 arasında otellerin oda gelirlerinde artış olduğunu belirterek şöyle devam etti:
“Bunun sebebi turist sayısında artıştır. Otellere yansıyan şekliyle yüzde 24 dolulukta fark yaşandı.Kişi başına gelir ve oda fiyatlarındaki artış 2011 fiyatlarına da yansıyacaktır. 2011 fiyatları daha yüksek olacaktır. Bazı oteller ortalama 27 euro fiyattan aksiyon çekerek erken davrandılar. Aslında 30 euro verilmelidir. Gelecek yıl bu rakam 35 euro olacaktır. Bu arada Rus piyasasında kargo turisti bitmek üzeredir. Artık Rus turist sadece Laleli"ye gelmiyor. Buna rağmen kargodaki yavaşlama Laleli piyasasına yansımadı.
KİŞİ BAŞINA ÖDENEN ÜCRET ORTALAMA 30 EURO
Temmuz ayında Laleli bölgesindeki 3, 4 yıldızlı otellerde %92.17 ile orta doluluk yaşanırken, ortalama kişi başına ödenen ücret ise 30 euro oldu. Otelleri fiyatlandırmada acentelere verdiği fiyatlar ise 4 yıldızlılar için 37-40 euro, 3 yıldızlılar için 25-30 euro aralığında gerçekleşti.
LALELİ İYİ TURİST ÇEKİYOR
Levent Oral, Laleli bölgesinde Temmuz ve Ağustos aylarında doluluk oranını yüzde 97.30 oranında gerçekleştiğini belirterek “20 otelde yapılan araştırmaya göre Ağustos ayında en iyi doluluk yüzde 101 ile Grand Beyazıt Oteli"nde görüldü. İkinci sırada ise % 98.2 ile Martinenz Oteli geldi. Sonraki sıralama ise Klas Otel %97.10, Carlton Otel %97 olarak gerçekleşti” dedi.
Araştırmaya göre aynı dönemde acentelerin getirdiği müşteri portföyüne bakıldığında yüzde 80 müşteriyi acentelerin getirdiği görüldü. Acente girişlerinde ise yarı yarıya oranda münferit ve grup olduğu anlaşıldı. Genel satışlara bakıldığında ise internet yüzde 6, münferit yüzde 5, walking yüzde 5, şirket yüzde 1 olarak gerçekleşti.
Gelen turistlere ülkelerine göre bakıldığında ilk 10"da yüzde 2.89 ile Ruslar ilk sırayı alıyor. Sonra ise Tunus, Irak, Polonya, Ürdün, Fransa, Mısır, Kore, Yunanistan ve Türkiye geliyor.
İSTANBUL- İstanbul"da Laleli internet satışında tarihi yarımadanın rekortmeni Sultanahmet"le yarışır hale geldiği ve giderek değer kazandığı görüldü.Seyahat acentelerinin ercihi haline gelen Laleli'de oda gelirleri yanında değer gelirlerde de önemli oranda artışlar gözlendi.
İstanbul turizmi için önemli bir çekim merkezi haline gelen Laleli'de cadde üstü ve cadde altında kargo merkezlerinin bulunması nedeniyle fark yaşandığı belirtildi. Caddenin üzerinin daha çok Avrupalı ve turizm amaçlı gelen turistlere hizmet verdiği, caddenin diğer yanının ise alışveriş için gelen ve kargo şirketlerine yakın olmak isteyen Rus turistlerin tercihi olduğu belirtildi.
OTELCİLER CADDEDEN GEÇİŞ İSTİYOR
Laleli Sanayici ve İşadamları Derneği (LASİAD) Başkanı Mahmut Akar Laleli'de caddenin ortasından geçen hızlı tramvayın turizme zarar verdiğini belirterek, "İki yakanın geçişleri için önlemler alınmalı. Bu konuda belediyeye yazdığımız yüzlerce dilekçe var. Laleli'nin bir bütün olması için çözüm üretilmeli. Son ümidimiz ara sokakların yayalaştırma kararıdır. Dünyanın bir çok ülkesindeki gibi yayalaştırma turistin rahat gezmesini sağlayacaktır" şeklinde konuştu.
BULGARİSTAN'DAN RUS TURİSTLER GÜNÜBİRLİK GELİYOR
Son dönemde Bulgaristan acentelerinin ülkelerine gelen Rus turistleri günü birlik turlarla İstanbul'a getirdiklerini belirten Martinenz Oteli Genel Müdürü Levent Oral “İstanbul turunda Rus turistlere oda kahvaltı veriyoruz. Bulgar acentelerde alışveriş için Rus turistleri getirerek İstanbul"a çalışıyor” dedi
İnternetten satışta ise Sultanahmet ile Laleli"nin yarıştığını söyleyen Levent Oral verilere bakıldığında internetten en iyi satışı Yiğitalp Otel ile Senatör Oteli'nin yüzde 50 oranında satışla yaptıkları ve kişi başına gelirlerinin 50 euro civarında olduğunu söyledi.
Tüm otellerdeki gelir şekline bakıldığında ise yüzde 80 oda, yüzde 8 yiyecek, yüzde 5 içecek, yüzde 0.14 telefon gelirlerinin olduğu anlaşıldı. Ancak otelcilerin birleştiği ortak nokta ise fiyatların ve gelirlerin hala yetersiz olduğu şeklinde oldu. Otelciler “Bu rakamlara bakıldığında otelcilik değil hancılık yapılıyor” diyerek, fiyatları yukarı çekebilmek için bir araya gelerek bazı önlemler alınması gerektiğini söylediler.
TURİST ARTIŞI FİYATLARI YUKARI ÇEKTİ
Martinenz Oteli Genel Müdürü Levent Oral, 2009 ile 2010 arasında otellerin oda gelirlerinde artış olduğunu belirterek şöyle devam etti:
“Bunun sebebi turist sayısında artıştır. Otellere yansıyan şekliyle yüzde 24 dolulukta fark yaşandı.Kişi başına gelir ve oda fiyatlarındaki artış 2011 fiyatlarına da yansıyacaktır. 2011 fiyatları daha yüksek olacaktır. Bazı oteller ortalama 27 euro fiyattan aksiyon çekerek erken davrandılar. Aslında 30 euro verilmelidir. Gelecek yıl bu rakam 35 euro olacaktır. Bu arada Rus piyasasında kargo turisti bitmek üzeredir. Artık Rus turist sadece Laleli"ye gelmiyor. Buna rağmen kargodaki yavaşlama Laleli piyasasına yansımadı.
KİŞİ BAŞINA ÖDENEN ÜCRET ORTALAMA 30 EURO
Temmuz ayında Laleli bölgesindeki 3, 4 yıldızlı otellerde %92.17 ile orta doluluk yaşanırken, ortalama kişi başına ödenen ücret ise 30 euro oldu. Otelleri fiyatlandırmada acentelere verdiği fiyatlar ise 4 yıldızlılar için 37-40 euro, 3 yıldızlılar için 25-30 euro aralığında gerçekleşti.
LALELİ İYİ TURİST ÇEKİYOR
Levent Oral, Laleli bölgesinde Temmuz ve Ağustos aylarında doluluk oranını yüzde 97.30 oranında gerçekleştiğini belirterek “20 otelde yapılan araştırmaya göre Ağustos ayında en iyi doluluk yüzde 101 ile Grand Beyazıt Oteli"nde görüldü. İkinci sırada ise % 98.2 ile Martinenz Oteli geldi. Sonraki sıralama ise Klas Otel %97.10, Carlton Otel %97 olarak gerçekleşti” dedi.
Araştırmaya göre aynı dönemde acentelerin getirdiği müşteri portföyüne bakıldığında yüzde 80 müşteriyi acentelerin getirdiği görüldü. Acente girişlerinde ise yarı yarıya oranda münferit ve grup olduğu anlaşıldı. Genel satışlara bakıldığında ise internet yüzde 6, münferit yüzde 5, walking yüzde 5, şirket yüzde 1 olarak gerçekleşti.
Gelen turistlere ülkelerine göre bakıldığında ilk 10"da yüzde 2.89 ile Ruslar ilk sırayı alıyor. Sonra ise Tunus, Irak, Polonya, Ürdün, Fransa, Mısır, Kore, Yunanistan ve Türkiye geliyor.
Yorumlar
Yorum Gönder