ANY TYPE, ANY PRICE ROOM WANTED !!!
Eylül ayının sloganı “ANY TYPE, ANY PRICE (=herhangi bir tip,herhangi bir fiyat)” oldu.Dünyanın en büyük tur toptancılarından biri olarak bilinen GTA İstanbul da tüm kontenjanlarını tüketmiş ve telefonla tek tek anlaşması olan veya olmayan İstanbul otellerini tek tek telefonla arayarak fiyatı ve oda tipi ne olursa olsun yeter ki boş oda bulabilmek için arayışa girdi.
Eylül ayında İSTANBUL il kültür turizm müdürlüğünün verilerine göre de ilimize 712.583 TURİST gelmiştir.Bu oran eylül 2009 da 679.686 kişi olarak gerçekleşmiş olup bir önceki yıla göre % 4,8 artış sağlanmıştır. 2010 yılı ilk 9 aylık bölümde istanbul’a gelen turistlerden ilk 10’girenlerin uyruklarına göre sıralaması ve oranları şu şekilde gerçekleşmiştir;Almanlar:%12.9, İtalyanlar:%5.9, Ruslar:%5.7, Amerikalılar:%5.3, İngilizler:%5.2, Fransızlar:%4.9, İranlılar:%4.0, İspanyollar:%3.0, Hollandalılar:%3.0, Japonlar:%2.5.
Eylül ayında anketimize Laleli bölgesinden 22 adet 4 ve 3 yıldız kategorilerindeki oteller katılmıştır.Ortalama doluluk oranları ve kişi başı gelirleri hakkında sorular sorulmuştur.Bu sorulara göre yeni açılan dört yıldızlı bir tesis % 99 luk bir doluluk yapmıştır.Ankete katılan bölge otellerimizin toplam 2053 oda kapasiteleri bulunmaktadır.Eylül ayı laleli otelleri ortalama doluluğu % 93,60 olarak gerçekleşmiştir.Dört yıldızlı otellerimizin ortalama dolulukları % 93,84 ve 3 yıldızlı otellerimizin ortalama doluluk oranları % 92,65 olarak gerçekleşmiştir.Bölgemizin 4 yıldızlı otelleri ortalama kişi başına 46,80 usd/35,89 euro gelir elde ederken,3 yıldızlı otellerimizde kişi başına 35,66 usd/27,46 euro gelir elde etmişlerdir.Doluluk oranlarımızda bir önceki sene eylül ayına göre % 10 civarında 2010 eylül de bir artış yaşanmıştır.Otel gelirlerinin % 90 lık kısmı oda gelirinden oluşmuştur.Otellerimizin extra gelirleri % 10 civarında kalmıştır.Otellerimiz extra gelirlerini artırma arayışları içerisine girmeleri gerekmektedir.Ortalama oda doluluklarımızın % 70 ‘i iki yataklı oda kullanımı olurken,% 16 tek kişilik ve % 14 üç yataklı oda olarak gerçekleşmiştir.Yine bölgemizde ki oteller ortalama % 80 oranında acenta kanalı ile yapılan satışlardan doluluğunu sağlarken,% 5 oranında internet ve geriye kalan % 15 lik kısmı da münferit,walkin ve şirket konaklamalarında sağlamışlardır.Bölgemize eylül ayında sırasıyla; Güney Kore,Ukrayna,Rusya,Polonya,Fransa,Bulgaristan,Azerbaycan ,Almanya, İngiltere, Romanya ülkelerinden gelen turistler ilk sıralarda yer almışlardır.Laleli denilince akla genelde rus turistler gelmesine rağmen ,toplam doluluklarımızda ki yeri % 40 civarlarında gerçekleşmektedir.Bu da demek oluyor ki Laleli dünyanın her yerinden gelen misafirlere hitap edebilecek otel kapasitesi ve kalitesine sahiptir.Rus turistler week days hafta içi ticaret maksatlı 3-4 gün kalmakta,Avrupalı turistler wekend yani hafta sonu turizmi olarak 2-3 gece kalırken,Ortadoğu ülkelerinden özelikle fas,Tunus,Cezayir gibi pazarlardan gelen turistler 7 gece konaklama yapmaktadırlar.Bunların yanında Anadolu gr olarak bölgemize gelen gr larda malum 1-2 gece konaklama yapmaktadırlar.Orta doğulu turist sayısının artması bölgemiz otellerine yaramıştır.Konaklama süresinin uzamasıyla maliyetler azalmaktadır.
Bölgemize acentacılar dan gelen taleplere göre 3 yıldızlı yüksek kapasiteli otel eksikliği yaşanmaktadır.Yatırımcıların ve işletmecilerin bunu dikkate alması gerekmektedir.
Bölgemize gelen misafirlerimizin memnuniyet oranları otel işletme kalitelerinin artmasına yönelik eş değer de artış göstermektedir.Laleli bölgesinin otel işletme rantabilitesi Eylül 2010’da % 40-60 lar da gerçekleşirken,kişi başına net 10 ila 20 usd arasında gelir elde edildiğini tahmin etmeyiz. Bir sonraki ekim ayı laleli turizm konaklama verilerini paylaşmak üzere yeniden buluşmak dileğiyle,bol kazançlı ve hayırlı günler dilerim.
Kutluyorum.. Benzeri çalışmalarını beklerim.
YanıtlaSilBölgedeki turizm ve hizmet kalitesini geliştirecek çalışmalar olursa katkıda bulunmak isterim.
Kolay Gele
Sevgiler
Ünal